„La râul Piedra am şezut şi am plâns” Paulo Coelho

la-raul-piedra-am-sezut-si-am-plans-editia-2014_1_fullsize

,,La râul Piedra…
…am șezut și am plâns. Legenda povestește că tot ce cade în apele acestui râu – frunzele, insectele, penele păsărilor – se preschimbă în pietrele din albia lui. Ah, ce n-aș da să-mi pot smulge inima din piept și să dau cu ea de-a azvârlita pe firul apei, si atunci nu m-ar mai încerca nici durere, nici dor, nici amintiri.
La râul Piedra am șezut și-am plâns. Gerul iernii mă face să-mi simt lacrimile pe obraji, și ele cad, amestecându-se cu apele înghețate ce curg prin fața mea. Undeva râul acesta se împreună cu altul, apoi cu altul, până când – departe de ochii și de inima mea – toate apele astea dispar în mare.
Fie ca lacrimile să-mi curgă atât de mult, încât iubitul meu să nu știe niciodată că într-o zi am plâns de dorul lui. Fie ca lacrimile să-mi curgă atât de mult, încât să pot da uitarii râul Piedra, mănăstirea, biserica din Pirinei, ceața, potecile pe care le-am bătut împreună.
Voi uita drumurile, munții și câmpiile din visele mele – visele care-mi aparțineau și pe care totuși nu le cunoșteam.
Îmi amintesc de clipa mea magică, de clipa aceea când un „da” sau un „nu” ne poate schimba viața. S-ar părea că a trecut atât de mult timp de atunci și totuși e doar o saptamâna de când l-am întâlnit din nou pe iubitul meu și l-am pierdut.
Povestea asta am scris-o la malul râului Piedra. Îmi simțeam mâinile înghețate, picioarele înțepenite din pricina poziției în care stăteam și clipă de clipă aș fi vrut să mă opresc.
– Caută să trăiești. Amintirile sunt pentru cei mai bătrâni – spunea el.
Iubirea ne face poate să îmbătrânim înainte de vreme și ne reîntinerește când tinerețea s-a dus. Cum să nu-ți amintești însă momentele acelea? Tocmai de-aceea scriam, ca să-mi prefac tristețea în nostalgie, singurătatea în amintiri. Pentru că atunci când îmi voi fi terminat de povestit mie însămi povestea asta, să mi-o pot azvârli în Piedra – așa mi-a spus femeia care mă gazduise. Numai atunci – cum spusese o sfântă – ar putea stinge apele ceea ce a scris focul.
Toate poveștile de dragoste sunt la fel.”

Cascada

În toate poveștile de dragoste există întotdeauna ceva care ne apropie de eternitate și de esența vieții, pentru că poveștile de dragoste conțin toate tainele lumii. Ce se întâmplă însă atunci când timiditatea împiedică o dragoste adolescentină să înflorească? Si ce se întămplă când, unsprezece ani mai târziu, destinul îi reunetșe pe îndrăgostiți? Între timp, pe ea viața a învățat-o să fie puternică și să-și ascundă sentimentele. Iar el a devenit un chipeă îndrumător spiritual – cu reputația că poate înfăptui miracole – care a ales religia ca refugiu față de conflictele sale interioare.
Împreună, ei fac o călătorie care la început este plină de greutăți, sentimentele de vinovăție și resentimentele ieșind la suprafață după atâția ani. Dar lângă râul Piedra, într-un sătuc din Pirineii francezi, stau de vorbă despre marile întrebări ale vieții și reconsideră relația specială dintre ei.
La râul Piedra am șezut și am plâns este un roman încântător, cu o narațiune poetică și transcendentă care reflectă toate tainele dragostei și ale vieții.

Tu ai renunţa la visul tău, la ceea ce te-a definit aproape toată viaţa, pentru iubire? Tu ţi-a da seama când ai întâlnit dragostea adevărată? Ai şti s-o apreciezi? Ai şti să îi mulţumeşt lui Dumnezeu pentru ea?

Citeşte cartea şi gândeşte-te bine.

Citate…

  • ,,Caută să trăieşti. Amintirile sunt pentru cei mai bătrâni.”
  • ,,Trebuie să riscăm. Vom înţelege minunea vieţii doar când vom lăsa să se întîmple imprevizibilul.”
  • ,,Cine e înţelept este înţelept doar pentru că iubeşte. Şi cine e nebun e nebun deoarece crede că poate înţelege iubirea.”
  • ,,Cine e capabil să-şi ţină inima în frâu e capabil să cucerească lumea.”
  • „Nu există nimic mai profund decât dragostea. În basme, prinţesele sărută broaşte râioase şi acestea se prefac în prinţi. În viaţa reală, prinţesele îi sărută pe prinţi şi aceştia se prefac în broaşte.”
  • ,,Sunt în viaţă lucruri pentru care merită să lupţi până la capăt.”
  • E mai bine să pierzi unele bătălii în lupta pentru visele tale decât să fii înfrânt fără a şti nici măcar pentru ce lupţi.”
  • ,,Aş fi putut. Nu vom ajunge niciodată să înţelegem semnificaţia acestor vorbe. Căci în toate momentele vieţii noastre există lucruri care s-ar fi putut întâmpla, dar până la urmă nu s-au întâmplat. Există clipe magice care trec neobservate şi – brusc – mâna destinului ne schimbă universul.”
  • ,,E periculos să iubeşti! Iubirea e ca un drog. La început ai senzaţia de euforie, de abandon total. Apoi, a doua zi, vrei mai mult, încă nu e un viciu, dar îţi place senzaţia şi îţi închipui că o poţi ţine sub control. Te gândeşti la persoana iubită vreme de două minute şi uiţi de ea vreme de trei ore. În scurt timp însă, te obişnuieşti cu acea persoană şi începi să fii complet dependent de ea. Acum te gândeşti la ea trei ore şi o uiţi două minute. Dacă ea nu e lângă tine, încerci aceeaşi senzaţie ca şi drogaţii când nu îşi obţin drogul. În acel moment, aşa cum drogaţi fură şi se înjosesc ca să facă rost de ceea ce le trebuie, şi tu eşti dispus să faci orice pentru dragoste!”
  • ,,Aşteptarea e dureroasă. Uitarea e dureroasă. Dar a nu şti ce hotărâre să iei e cea mai cruntă dintre suferinţe. ”
  • ,,Cred că, atunci când căutăm iubirea cu îndrăzneală, ea se dezvăluie și ajungem să atragem și mai multă iubire. Dacă ne iubește un om, ne iubesc toți. Dar dacă suntem singuri, ne trezim și mai singuri. Viața e ciudată.”
  • ,,Să aștept. A fost prima lecție pe care am învățat-o despre dragoste.”
  • ,,E ușor să suferi din dragoste pentru aproapele, din dragoste pentru lume sau din dragoste pentru copil. Suferința îți dă sentimentul că asta face parte din viață, că este o durere nobilă și măreață. E ușor să suferi din dragoste pentru o cauză sau pentru o misiune: asta înalță inima celui ce suferă. Dar cum se explică suferința din pricina unui bărbat? E imposibil! Atunci te simți în infern, pentru că nu există noblețe sau măreție – ci doar mizeria.”
  • ,,Dragostea rămîne! Doar oamenii se schimbă!”
  • ,,Visele înseamnă muncă.”
  • ,,Noi toţi am avut parte de o asemenea experienţă în viaţă. Noi toţi, la un moment dat, ne-am spus printre lacrimi: „Sufăr din cauza unei iubiri care nu merită.” Suferim deoarece ne imaginăm că dăm mai mult decît primim. Suferim deoarece dragostea noastră nu este recunoscută. Suferim pentru că nu ne putem impune propriile noastre reguli.”

Villa_03090_Monasterio_Piedra_Parque

2 gânduri despre “„La râul Piedra am şezut şi am plâns” Paulo Coelho

Lasă un răspuns

