Oscar şi Tanti Roz , Eric-Emmanuel Schmitt

oscar-si-tanti-roz_1_fullsize

Romanul prezinta suferinta baietelului bolnav de leucemie pe nume Oscar care isi traieste ultimele zile din viata intr-un spital in grija infirmierei Tanti Roz.

Prin poveștile ei, Tanti Roz, îi dă lui Oscar un ultim strop de poftă de viață. Tot ea este cea care îl convinge pe copil să trăiască fiecare zi de parcă ar dura 10 ani și îl învață cum să îi scrie scrisori lui Dumnezeu în care să îi povestească cum și-a petrecut decada respectivă.

Astfel, Oscar începe să trăiască viața pe repede-înainte: se bucură de adolescență, se îndrăgostește, se căsătorește, trece prin probleme specifice adulților, își pierde soția…

Fiecare nouă zi este privită de Oscar cu optimism și speranță , trăind într-o zi cât  alții în 10 ani și în 10 zile învață mai multe decât alții în toată viața.

Citate:

,,Pai daca-mi pierd timpul cu ce cred toti tampitii , cand sa mai gasesc vreme sa aflu ce gandesc oamenii destepti?”

,,Exista doua feluri de suferinta – cea fizica si cea morala. Suferinta fizica o induri. Pe cea morala ti-o alegi.”

7 gânduri despre “Oscar şi Tanti Roz , Eric-Emmanuel Schmitt

  1. De cand am citit această carte, mi-am zis că ar trebui să avem curaj și să abordăm lucruri serioase în poveștile pentru copii. Eu scriu pentru copii așa că uneori am abordat subiecte delicate… Și ei au fost încantați… Dacă-i tratăm pe copiii ca și cand durerea nu există, dar ei o întampină la fiecare pas, suntem nerealiști…

    Apreciat de 1 persoană

  2. Am citit cartea într-o după-masă. Deşi atât de tristă prin subiectul ei, o citeşti pe nerăsuflate, fiind una dintre cărţile excelent scrise şi în acelaşi timp pline de candoare. M-a dus cu gândul un citat din Hemingway (din Pentru cine bat clopotele) : „Îmi închipui că în şaptezeci de ceasuri poţi trăi o viaţă la fel de plină ca în şaptezeci de ani… Deci, dacă viaţa ta schimbă cei şaptezeci de ani pe şaptezeci de ceasuri, am în clipa de față acest dar fără preţ şi sunt destul de norocos că am avut parte de el. Şi dacă nu există ceea ce se numeşte un lung răgaz, nici restul vieţilor noastre, nici un «de acum încolo», ci doar «acum», înseamnă că doar «acum» trebuie preţuit, şi sunt nespus de fericit că-l am. Acum, ahora, maintenant, heute. Acum – cât de ciudat sună dacă te gândeşti că trebuie să cuprindă lumea întreagă şi viaţa ta toată. Esta noche, astă-seară, ce soir, heute Abend.“

    Apreciază

  3. E una dintre cartile mele de suflet. De fapt, cam tot ce scrie Eric Emmanuel Schmitt imi ajunge la suflet. Recomand si „Cea mai frumoasa carte din lume” si „Concert in memoria unui inger”.
    Iar daca tot suntem pe teritoriul francez, cam tot ce scrie Guillaume Musso merita citit !

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

